Publication:
Aktif Voleybol Oynayan Çocuklarda Kaygı ile Baş Etme Becerileri Eğitiminin Aktivite Performansına Etkisi

No Thumbnail Available

Date

2020-09-01T00:00:00Z

Authors

Akel, Sultan

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Metrics

Search on Google Scholar

Abstract

Amaç: Bu çalışmanın amacı, müsabaka öncesi kaygının aktivite performansına etkisi ve kaygı ile baş etme becerileri eğitiminin fiziksel aktivite performansına etkisini incelemektir. Gereç ve Yöntem: Araştırmanın örneklemini, Hacettepe Üniversitesi Spor Okulları’nda voleybol sporuna devam eden ve yaşları 11-13 arasında değişen 7 kız çocuk oluşturdu. Araştırmada veri toplama aracı olarak Spielberger’in Sürekli-Durumluluk Kaygı Envanteri’nin Durumluluk parametresi, demografik bilgi kayıt formu kullanıldı ve aileler ile yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanıldı. Sporda kaygı ve baş etme ile ilgili 7 aşamalı müdahale yöntemi 7 hafta, haftada 1 gün ve günde 1 saat uygulandı. Sonuçlar: Araştırma sonucunda; müsabaka öncesi oluşan kaygının fiziksel aktivite performansını olumsuz etkilediği ve kaygı ile baş etme becerilerinin öğretilmesinin kaygı düzeyini azalttığı (p=0,028), böylece fiziksel aktivite performansını artırdığı (p=0,028) belirlendi. Kaygı ile baş etme becerilerinin kullanımı ve fiziksel aktivite performansı arasında anlamlı bir ilişki bulundu (p<0,05). Tartışma: Sporcuların antrenman programlarına kaygı ile baş etme becerileri eğitiminin eklenmesi ile müsabaka esnasında daha iyi fiziksel aktivite performansı sergileyebilecekleri kanaatine varılmıştır.

Description

Keywords

Citation

Akel S., -Aktif Voleybol Oynayan Çocuklarda Kaygı ile Baş Etme Becerileri Eğitiminin Aktivite Performansına Etkisi-, Ergoterapi ve Rehabilitasyon, cilt.8, ss.107-112, 2020
Page Views

31

File Downloads

0

Sustainable Development Goals