Person:
UĞURLU, ÜMIT

Loading...
Profile Picture
Status
Organizational Units
Job Title
First Name
ÜMIT
Last Name
UĞURLU
Name
Email Address
Birth Date

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
No Thumbnail Available
PublicationMetadata only

Evaluation of Graduate Student And Supervisor Satisfaction at Bezmialem Vakıf University Institute Of Health Sciences

2023-05-13, Temel B., Özçelik S., Uğurlu Ü., TEMEL, BİNNUR, ÖZÇELİK, SEMRA, UĞURLU, ÜMIT

No Thumbnail Available
PublicationMetadata only

Evsiz Bir Bireyin Ergoterapi Perspektifiyle İncelenmesi

2024-03-09, Sarışahin S., Uğurlu Ü., SARIŞAHİN, SÜMEYYE, UĞURLU, ÜMIT

No Thumbnail Available
PublicationMetadata only

Ergoterapide Bilimsel Veri Tabanlarının Kullanımı

2023-05-01, Uğurlu Ü., UĞURLU, ÜMIT

No Thumbnail Available
PublicationMetadata only

Geriatrik Rehabilitasyonda Sanat Terapi Uygulamalarının Ergoterapi Perspektifiyle İncelenmesi

2024-04-19, Alioğlu D., Sarışahin S., Uğurlu Ü., SARIŞAHİN, SÜMEYYE, UĞURLU, ÜMIT

Geriatrik Rehabilitasyonda Sanat Terapi Uygulamalarının Ergoterapi Perspektifiyle İncelenmesiYazarlarDerya ALİOĞLU1, Sümeyye SARIŞAHİN2, Ümit UĞURLU3Kurumlar ve İletişim1. Bezmialem Vakıf Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ergoterapi Bölümü,derya.alioglu@hotmail.com2. Arş. Gör., Bezmialem Vakıf Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ergoterapi Bölümü,sumeyye.sarisahin@bezmialem.edu.tr3. Prof. Dr., Bezmialem Vakıf Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ergoterapi Bölümü,uugurlu@bezmialem.edu.trÖZET METNİAMAÇ:Yaşlılık fiziksel, psikolojik ve sosyal boyutları ile değerlendirilmesi gereken bir süreçtir. Bireylerin yaşları ilerledikçe psikomotor yavaşlamanın meydana geldiği bilinmektedir. Araştırma kapsamında yapılan literatür taraması sonucu geriatrik bireylerde ergoterapi müdahalesi kapsamında uygulanan sanat terapisinin kognitif etkisini inceleyen çalışmalara yer verilmiştir.GEREÇ-YÖNTEM:Araştırma yapılırken \"Art Therapy veya Music Therapy veya Dance Therapy\", \"Older People veya Geriatric İndividuals\", \"Occupational Therapy veya Ergotherapy\" ve \"Cognitive\" anahtar kelimeleri kullanılmıştır. Bu kapsamda PubMed, Google Scholar ve OTSeeker veri tabanlarında Boolean arama yöntemiyle aramalar yapılmış olup araştırma kriterlerini sağlayan, 2017-2023 yılları arasında yayınlanmış 7 makale çalışmaya dahil edilmiştir.SONUÇ:Sanat terapi alt türlerinden dans terapi, müzik terapi, drama terapi, el sanatları terapisi ve telerehabilitasyon temelli yaratıcı sanat terapi kullanılan değerlendirme ve müdahale yöntemlerindendir. Geriatrik popülasyonda müdahale programına sıklıkla eşlik eden bir diğer yöntem anımsama terapisidir. Müdahalelerin bilişsel işlevleri iyileştirmede, ilgili popülasyonda depresyonu azaltmada ve danışanların yaşam kalitesini artırmada etkili olduğu bulunmuştur. Ayrıca kişiye özel, anlamlı ve amaçlı okupasyonlara katılımın ilgili popülasyonda davranışsal semptomların yanı sıra bakımveren yükünü ve bakım \"görevi\" için harcanan zamanı azaltabileceği vurgulanmıştır.TARTIŞMA:Okupasyonel katılım sağlıklı yaşlanmanın ayrılmaz bir parçası olarak ifade edilebilir. Yaşlı yetişkinler için sanat terapisi destekli ergoterapi müdahalesi özellikle kognitif beceri gerektiren günlük yaşam aktiviteleri, yardımcı günlük yaşam aktiviteleri, sağlık yönetimi, sosyal katılım, dinlenme ve uyku gibi okupasyonel performans alanlarına katılımı destekler. Uygulanan müdahalelerin bireye özgü olması, süresi, sıklığı ve içeriği müdahalelerin kazanımlarını etkileyebilmektedir. Sanat terapisi destekli ergoterapi müdahalesi sağlık hizmetlerinin bir parçası olarak entegre edilebilir. Geriatrik bireylerin bütüncül ihtiyaçlarını karşılamak için multidisipliner yaklaşımların benimsenmesi önerilmektedir.ANAHTAR KELİMELER:Geriatri, sanat terapisi, kognitif, ergoterapi.

No Thumbnail Available
PublicationMetadata only

İşitme Engelli Ebeveyni Olan Bireylerin Çocukluk Dönemlerindeki Aile İçi Etkileşimlerinin İncelenmesi

2023-11-15, Özkan Ş., Sarışahin S., Baysal Yiğit A., Uğurlu Ü., SARIŞAHİN, SÜMEYYE, UĞURLU, ÜMIT

AMAÇ:İşitme engelli ebeveynler tarafındanyetiştirilen ve işiten birey için İngilizce anlamıyla \" Children of Deaf Adults’’sözcüklerinin kısaltması olan CODAterimi kullanılmaktadır.İşitme engelli ebeveynlerin, çocuklarıyla doğdukları andan itibaren iletişim ve etkileşimleri çocuklarının gelişimleri için çok önemlidir. Aile bireyleri arasındaki sınırlı ve yetersiz iletişim, ebeveyn-çocuk ilişkisinde uyumsuzluğa yol açabilir. Doğdukları andan itibaren kendilerini bu dünyanın içinde bulan CODA’ların aktivite-rol dengeleri de etkilenebilmektedir. Bireylerin çocukluk dönemindeki tutum ve davranışlarının şekillenmesi; çocuğun içinde bulunduğu aile ortamı, aile içindeki iletişim ve etkileşim, aile ile arasında kurduğu bağ bireyin çocukluk döneminde edinmesi gereken becerileri deneyimlemesi için çok önemlidir. Bu bilgiler ışığında çalışmamızın amacı, anne ve babası işitme engelli olan bireylerin çocukluk dönemlerindeki aile içi etkileşimlerinin incelenmesidir.YÖNTEM: Çalışmamıza 18 yaşından büyük , anne ve babası işitme engelli olan (CODA’lar) bireyler dahil edilmiştir. Bu araştırma nitel araştırma desenlerinden birisi olan fenomenoloji deseni çerçevesinde tasarlanmıştır.Nitel görüşmeçevrimiçi olacak şekilde zoom uygulaması üzerinden gerçekleştirilmiştir. Yapılan görüntülü görüşmede bireylerden sesli onam alındıktan sonra bireylerin demografik bilgileri kaydedilmiştir, ardından araştırma ekibi tarafından güncel literatür taranarak nitel görüşme yöntemlerine uygun şekilde oluşturulan sorular katılımcılara yönlendirilmiştir ve bireylerin yanıtları kaydedilmiştir. Kaydedilen görüşmeler daha sonraincelenerek bilgisayar ortamında Word belgesi haline getirilmiş ve nitel araştırma tekniklerden içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Katılımcıların her bir soruya verdiği cevaplar benzerlikleri bakımından gruplandırılarak yorumlanıp, kod ve katogorilere ayrılmıştır.BULGULAR: Çalışmamıza yaşları 19 ile 40 arasında değişen 22 kişi katılmıştır. Nitel analiz sonucunda 29 kod ve CODA’ların rolleri, Codaların İletişim Süreçleri, Oyun Becerileri, Okul Süreçleri, Aile içerisinde sorumluluk alma, yaşanan yoksunluk durumları, coda aileler olmak üzere 7 kategori elde edilerek yorumlanmıştır.SONUÇ: CODA\"lar ebeveynlerinin işitme engelli olmasından kaynaklı erkenyaşta sorumluluk alıp birçok rol üstlenmektedirler.CODA’lara çocukluk dönemi oyun süreçleri, okul dönemi becerileri ve aktivite dengeleri, işitme engelli ebeveyne sahip olmanın getirdiği duygusal sonuçlar ve rol dengelerinin sağlanması gibi konularda rehabilitasyon profesyonelleri tarafından destek verilmelidir.ANAHTAR KELİMELER: CODA, aile, etkileşim.