Publication:
Şeffaf Plak Hastalarının Doktor Seçimini Etkileyen Faktörler

Placeholder

Organizational Units

Program

Authors

Şahin Ş.
Calbaz A.

Advisor

Language

Publisher

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

AMAÇ: Zamanla özellikle erişkin hastaların artan estetik beklentileri, sabit tedavi mekaniklerine alternatif olabilecek konforlu ve estetik tedavi yöntemlerinden şeffaf plaklara olan ilgiyi artırmıştır. Çoğu ortodontist ve hastalar ortodontik uygulamalar için etkili bir pazarlama ve iletişim aracı olan sosyal medyayı kullanmaktadır. Hastalar geçmişte aile büyüklerinden veya arkadaş çevresinden sağlık/doktor tavsiyesi alırken günümüzde karar vermeden önce internet ve sosyal medyada araştırma yapmaktadır. Bu çalışmanın amacı, şeffaf plak tedavisi gören/görmek isteyen hastaların doktor seçimini etkileyen faktörleri belirlemektir. GEREÇ-YÖNTEM: Anket çalışmamız 403 katılımcı üzerinden yürütüldü. Katılımcılardan ortodontik tedavi ihtiyacının olduğu ve bir ortodontist seçmeleri gerektiğini anlatan senaryoyu hayal etmeleri istendi. Anket hastalara online platformlar aracılığıyla Google forms üzerinden veya elden ulaştırıldı. Katılımcılardan demografik özelliklerini içeren soruları yanıtlaması ve tercih edeceği ortodontistin fiziksel görünüş, itibar ve demografik özelliklerini 1’in ‘önemli değil’ ve 5’in çok önemli olduğu Likert ölçeği kullanarak skorlaması istenmiştir. Tanımlayıcı istatistikler için SPSS 22 kullanıldı. Anlamlılık düzeyi p=0.05 olarak alındı. Grup karşılaştırmaları Pearson ki-kare testi, Mann Whitney U testi testi kullanılmıştır. İkili kategoriler arasında Likert puanlarını karşılaştırmak için iki örneklem t testi kullanıldı. BULGULAR: Hekimin sosyal medyasında paylaşmış olduğu öncesi/sonrası vaka fotoğrafları ve akademik başarı paylaşımları, köklü/iyi bilinen bir üniversiteden mezun olması, çevre ve diş hekimleri tarafından tavsiye edilmesi 10 yıldan daha fazla mesleki tecrübesinin olması gibi hekimin itibarını göz önünde bulunduran faktörler en yüksek puanlanmıştır. Doktorun demografik ve dış görünüşünü ilgilendiren faktörler daha az öneme sahiptir, hekimle benzer siyasi görüş, benzer dini inanç ve aynı cinsiyette olması gibi kriterler en düşük puanlamaya sahiptir. Kadınlar erkeklere göre mesleki itibara daha çok önem verdiği tespit edilmiştir. SONUÇ: Hastalar ortodontist seçerken hekimin mesleki ve kişisel itibarlarına en yüksek değeri vermektedir, bu faktörler üzerinde yoğunlaşmak gelecekte hastaları kazanmada daha fazla etkiye sahip olabilir.

Description

Source:

Keywords:

Citation

Şahin Ş., Calbaz A., \" Şeffaf Plak Hastalarının Doktor Seçimini Etkileyen Faktörler\", VII. Balkan Ortodonti Uzmanları Derneği Kongresi ve XVIII. Uluslararası Türk Ortodonti Derneği Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2023, ss.186

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

45

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals