Person:
TÜRKOĞLU, SEZANUR NAZLI

Loading...
Profile Picture

Status

Organizational Units

Organizational Unit

Job Title

First Name

SEZANUR NAZLI

Last Name

TÜRKOĞLU

Name

Email Address

Birth Date

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Publication
    COVID-19 PANDEMİSİNDE Hastalık / Hastane Yönetimi
    (2021-10-01T00:00:00Z) Özyıldırım, Bedia; Sandıklı, Büşra; Acar, Ceyda; Türkoğlu, Sezanur Nazlı; ÖZYILDIRIM, BEDİA; TÜRKOĞLU, SEZANUR NAZLI
  • Publication
    Halk Sağlığı Bakış Açısıyla COVID-19
    (2021-01-01T00:00:00Z) Arslan, Şeyma; ESİRGEN, LALE; Haytabey, Bahadır; İbil Nuzumlalı, Sümeyye Sena; OFLAZ, FAHRİYE; ÖREN, MERYEM MERVE; POLAT, IRMAK; Sümbüloğlu, İnanç; Tiryakioğlu, Azize; TÜRKOĞLU, SEZANUR NAZLI; ÜSTÜNDAĞ, MEDİNE GÖZDE; TÜRKOĞLU, SEZANUR NAZLI
  • Publication
    Koronavirüs Hastalığı 2019 (COVID-19) Nedenli Evde İzole Olan Bir Sağlık Kuruluşu Çalışanlarının Günlük Semptom Takibi
    (2022-06-01T00:00:00Z) Türkoğlu, Sezanur Nazlı; ÖZYILDIRIM, BEDİA; TÜRKOĞLU, SEZANUR NAZLI
  • Publication
    İntörnlerin Halk Sağlığı Stajı Geri bildirimlerinin Değerlendirme Raporu
    (2019-11-30T00:00:00Z) Özyıldırım, Bedia; TÜRKOĞLU, SEZANUR NAZLI
    Giriş ve Amaç: Tıp fakültesi öğrencilerimiz son sınıfta 1 ay halk sağlığı stajı yapmaktadır. Staj özelinde hekim adaylarının mezuniyet sonrası atanacakları kurumları gözlemlemelerini ve mesleklerini icra ederken toplum sağlığı bakış açısıyla çalışma becerisi kazanmalarını hedeflemekteyiz. Raporun amacıysa; öğrencilerden aldığımız geri bildirimlerle bu hedefi ne kadar gerçekleştirebildiğimizi tespit etmek, stajın eksik yanlarını gidermek, dönemin ihtiyaçlarına göre niteliğini yükseltmektir. Gereç ve Yöntem: Staj; halk sağlığı ve güncel sağlık konularıyla ilgili tartışmaların yer aldığı kuramsal eğitimleri, İlçe Sağlık Müdürlükleri ile İl Halk Sağlığı Hizmetleri Başkanlığında yürütülen saha eğitimlerini ve halk sağlığı hizmetlerini yürüten büyükşehir belediye kurumlarını kapsamaktadır. 2018-2019 eğitim-öğretim dönemi son sınıf öğrencilerine staja katılımdan ve saha eğitimlerine dair hazırladıkları rapordan not verilmiştir. Programı tamamlayan 127 öğrenciden 95 (%74,8)-ine eğitimi değerlendirmeleri için anket uygulanmıştır. Anket; programın likert skalası ve açık uçlu sorularla değerlendirilmesine olanak sağlamaktadır. Rapor formatında hazırlandığı için tanımlayıcı istatistik yöntemler kullanılmış, etik kurul onayı alınmamıştır. Bulgular: Öğrencilerin %47,4 (n=45)’ü erkektir. 4’lü sisteme göre genel akademik not ortalaması 2,5 ve üzerinde olan 75 öğrenci (%79) vardır. Stajın bütünü olarak değerlendirdiklerinde 10 üzerinden 6,35±2,47 puan verilmiştir. Geri bildirimlerde staj sorumlusunun öğrencilere eşit davranması, saygılı, hoşgörülü olması ve sorumluya ulaşabilmek maddelerine en yüksek puanlar verilirken, -stajın amaçları kapsamında ekip çalışması ve yöneticilik/liderlik becerisi kazandırması- maddesine en düşük puan verilmiştir. Öğrencilerce en verimli kuramsal dersler sağlık hukuku ve aşı tereddütüdür. Derslerin yöntemsel olarak anadilde anlatılmasını ve interaktifliğinin artırılmasını, içerik olarak da istatistik ve yeni sağlık sistemi konularının eklenmesini önermişlerdir. İlçe sağlık müdürlüğü ve halk sağlığı hizmetleri başkanlığı birimleri, bu kurumlara atanan pratisyen hekimlerin çalışma alanlarını henüz öğrenciyken birebir görebildikleri için faydalı bulunmuştur. İletişim eksiklikleri ve -spesifik bir iş tanımı olmaması nedeniyle- öğrencilerin sadece gözlemleyici konumunda olmaları ise sahanın verimsiz yanları olarak belirtilmiştir. Bunun yanı sıra hekimlikle ilgili olmayan detay bilgiler, ulaşım sorunu gibi teknik sorunlar da stajın verimliliğine dair olumsuz görüşlere neden olmuştur. Belediye ziyaretleri daha odaklı olmaları, genel kültür ve farkındalık sağlamaları açısından hekim adaylarına toplumsal perspektif kazandırmıştır. Bu amaca eriştiklerini fark eden öğrenciler olumlu geri bildirimlerinin gerekçelerini -Yapılan bütün geziler çok verimliydi. Gittiğimiz merkezlerin varlığından bile haberdar değilken ihtiyacı olanı yönlendirebileceğimiz bir sürü merkezin olduğunu öğrendik.- gibi ifadelerle belirtmişlerdir. Olumsuz görüşler, fiziki şartlardan ve içeriklerin bazen çok sığ, bazen de çok detaylı olmasından kaynaklanmıştır. Sonuç ve Öneriler: Öğrenciler, genel olarak amaç odaklı, toplum sağlığı perspektifli, pratisyen hekimlik iş ortamının gözlemine imkan veren, optimum içerikli ve zaman planlaması iyi olan bir eğitimin daha verimli olacağını düşünmektedirler.
  • Publication
    Postpartum Depresyon Gelişiminde Psikososyal Faktörler; Bir Vaka Kontrol Çalışması
    (2022-08-01T00:00:00Z) Türkoğlu, Sezanur Nazlı; TÜRKOĞLU, SEZANUR NAZLI; ÖZYILDIRIM, BEDİA
  • Publication
    Comparison of the burnout among medical residents before and during the pandemic
    (2023-02-01) Küçükali H.; TÜRKOĞLU S. N.; Hasanli S.; Dayanır Çok F. N.; Culpan H. C.; Hayran O.; TÜRKOĞLU, SEZANUR NAZLI
    © 2022 The AuthorsObjective: This study aims to compare the level of burnout syndrome in medical residents before and during the COVID-19 pandemic and identify potential risk factors. Methods: This cross-sectional study was conducted on medical residents from three different university hospitals in Turkey in March 2021, one year after the pandemic hit Turkey. Burnout is measured by the Maslach Burnout Inventory which assesses three dimensions of it: emotional exhaustion, depersonalization, and personal accomplishment. Collected data were combined and compared with data from a previous study which was held in the same hospitals in December 2019, three months before the pandemic. Results: 412 medical residents from three universities participated. The mean age was 27.8 ± 2.4 and half of them were female. Compared to pre-pandemic levels, no significant differences in emotional exhaustion (pre:19.0 ± 7.6 post:18.8 ± 7.8), depersonalization (pre:7.3 ± 4.3 post:7.2 ± 4.4), and personal accomplishment (pre:20.8 ± 5.1 post:21.1 ± 5) scores were observed one year after pandemic. Adjusting for confounders, multiple linear regression models indicated that who are female, are in surgical specialty, have vulnerable cohabitant, and have more night shifts faces higher emotional exhaustion. Depersonalisation is higher among who spent more years in residency, have more night shifts, or COVID-19 outpatient duty. Females and those who have vulnerable cohabitant has lower levels of Personal Achievement. Conclusion: This study does not support the hypothesis that pandemic increases the burnout levels. Yet it identifies a couple of pandemic related factors that are associated with burnout and confirming the association of several previously known factors.
  • Publication
    Investigation of the Effects of Nutrional Habits at Bezmialem Vakıf University of Medical Students on Academic Achievement
    (2023-03-01) Çamağaç E.; Türkoğlu S. N.; Özyıldırım B.; TÜRKOĞLU, SEZANUR NAZLI; ÖZYILDIRIM, BEDİA