Research Project:  Omurga ve toraks iskeletini oluşturan kemiklerin, plastik materyalden oluşturulması
Abstract
Description
Omurga ve toraks iskeleti, omurga kemiklerini ve    göğüs kafesi olarak da bilinen toraks bölgesini içeren kemik yapısını ifade    eder. Omurga, sırtın orta kısmında bulunan, omur denilen kemiklerin    birleşimiyle oluşan bir yapıdır. İnsan vücudundaki omurga, baştan başlayarak    boyun (servikal), sırt (torakal), bel (lomber), sakral ve kuyruk sokumu    (koksigeal) olmak üzere beş bölümden ve toplamda 33-34 omurdan oluşmaktadır.         Omurga, vücudun ana destek mekanizmasını oluşturur    ve omurilik gibi önemli sinir yapılarını korur. Ayrıca omurga, vücudun    hareket kabiliyetini sağlar ve baş, gövde ve üst ekstremitelerin taşıyıcı bir    yapıya bağlanmasını sağlar. Toraks ise göğüs kafesi olarak da bilinen,    kaburga ve sternum (göğüs kemiği) kemiklerinin oluşturduğu yapıdır. Toraks    bölgesi, kalbin, akciğerlerin ve diğer önemli iç organların bulunduğu bir boşluktur    ve göğüs kafesi, kaburga ve sternum tarafından korunur.         Omurga ve toraks iskeleti, birbirleriyle ilişkili ve    bir arada çalışan bir yapıdır. Vücudun denge, destek, hareket ve koruma    fonksiyonlarını yerine getirmektedir. Anatomik olarak doğru bir şekilde    anlaşılması, tıp, fizyoterapi, rehabilitasyon ve diğer sağlık alanlarında    eğitim ve uygulamalar için önemlidir.         Proje konusu, anatomi eğitimi için kullanılan omurga    ve toraks iskeletini oluşturan kemiklerin, plastik materyalden oluşturulması    ile ilgilidir. Anatomi, tıp müfredatının önemli bir bileşenidir ve nihai    klinik uzmanlıktan bağımsız olarak iyi klinik uygulamalarının temel taşı    olarak bilinmektedir. Klinik muayene becerileri, tıbbi görüntüleme    yorumlaması ve girişimsel prosedürler için evrensel olarak önemli pratik    bilgiler içermektedir. Anatomi sıklıkla kadavra örnekleri, ders kitapları,    didaktik öğretim oturumları ve plastik modeller gibi değişik eğitim    materyalleri kullanılarak öğretilmektedir. Anatomik yapıların üç boyutlu    modellerinin oluşturulması 1927 yılında önerilen ve mumdan yapılan örneklerle    ve daha yakın zamanda alçı ve plastinasyonla gerçekleştirilmiştir.         İnsan anatomisi öğretimi, tıp biliminin bir    kilometre taşıdır. Teorik anatomi bilgisini uygulamak ve güçlendirmek için    uygulamalı bir yaklaşım gerekir. Küresel bir perspektifte, tüm tıp    fakülteleri, kısmen erişim ve bakımla ilgili mali hususlar nedeniyle insan kadavra    örneklerine erişememektedir. Ayrıca artan öğrenci sayısı, temas saatlerinin    kısalması, kadavraların yetersizliği ve diseksiyon için gereken zamanın fazla    olması bu uygulamaları azaltmıştır. Birçok tıp fakültesinde Anatomi eğitimi,    öğrencilere daha gerçekçi ve pratik bir yaklaşım olanağı sunmaktan ziyade,    insan vücudu parçalarına sahip olmanın zorluğu nedeniyle giderek teorik bir    eğitim haline gelmektedir. Son yıllarda, üç boyutlu baskı (3D), insan    anatomik modellerinin oluşturulması için yeni bir yöntemi temsil etmektedir.    Anatomik eğitimini geliştirmek için değişik çalışma alanları oluşturmuştur.         Bu proje ile omurga ve toraks iskeletini oluşturan    kemiklerin ve bu kemikler üzerinden bulunan anatomik yapıların tüm detayları,    plastik malzemeden oluşturularak ders materyali olarak kullanılması    sağlanacaktır. Böylelikle ders materyali olarak kullanılan anatomik maketler    uygun fiyatla rekabetçi ve gerçeğe en yakın modeller ile yerli Know-How ile    üretilecek ve kullanıma sunulacaktır.
Keywords
Tıp, Sağlık Bilimleri, Temel Tıp Bilimleri, Anatomi, Medicine, Health Sciences, Fundamental Medical Sciences, Human Anatomy, Klinik Tıp (MED), Yaşam Bilimleri (LIFE), Klinik Tıp, Biyoloji ve Biyokimya, ANATOMİ VE MORFOLOJİ, TIP, GENEL & DAHİLİ, Clinical Medicine (MED), Life Sciences (LIFE), CLINICAL MEDICINE, BIOLOGY & BIOCHEMISTRY, ANATOMY & MORPHOLOGY, MEDICINE, GENERAL & INTERNAL, Genel Sağlık Meslekleri, Patofizyoloji, Temel Bilgi ve Beceriler, Değerlendirme ve Teşhis, Dahiliye, Aile Sağlığı, Tıp (çeşitli), Genel Tıp, General Health Professions, Pathophysiology, Fundamentals and Skills, Assessment and Diagnosis, Internal Medicine, Family Practice, Anatomy, Medicine (miscellaneous), General Medicine