Person:
DEĞER, CEREN

Loading...
Profile Picture
Google ScholarScopusORCIDPublons
Status
Organizational Units
Job Title
First Name
CEREN
Last Name
DEĞER
Name
Email Address
Birth Date

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
No Thumbnail Available
PublicationMetadata only

Assessment of antibacterial efficacy of novel remineralizing varnishes on dentin caries

2023-12-05, Değer C., Dalkılıç E., Sağıroğlu A. A., Öztürk İ., Tekintaş Y., DEĞER, CEREN, DALKILIÇ, EVRIM

No Thumbnail Available
PublicationMetadata only

Surface Roughness of Flourid-Releasing Restorative Materials With Different Finishing Polishing Systems

2023-12-05, Halıcı Ortega Guardia I., Özyazıcı G., Değer C., Özduman Z. C., Oğlakçı B., DEĞER, CEREN, ÖZDUMAN, ZÜMRÜT CEREN, OĞLAKÇI, BURCU

No Thumbnail Available
PublicationMetadata only

Üst Çene Ön Dişlerin Dijital Görüntülerinde Yapılan Değişikliklerin Diş Hekimliği Öğrencileri ve Meslek Dışı Bireylerin Estetik Algısına Etkisi: Anket Çalışması: Kesitsel Araştırma

2023-12-01, Özduman Z. C., Acar N., Uçak G., Değer C., ÖZDUMAN, ZÜMRÜT CEREN, DEĞER, CEREN

Amaç:Bu araştırmanın amacı, üst santral dişlerde insizal embraşür, kron boyutu ve orta hat diastema miktarındaki değişikliklerin, meslek dışı bireyler; diş hekimliği 2 ve 3. sınıf (preklinik) öğrencileri ve diş hekimliği 4 ve 5. sınıf (klinik) öğrencileri arasında estetik algıya olan etkisini değerlendirmektir.Gereç ve Yöntemler:Gülümseme bileşenleri açısından estetik gülümsemeye sahip, kadın bireyden gülümseme fotoğrafı alınmıştır. Ana fotoğraf referans olarak kullanılmıştır ve diğer 10 görüntü, Adobe Photoshop CC 2018 programı kullanılarak gülümseme bileşenlerinde modifikasyonlar yapılarak oluşturulmuştur. Değişiklik yapılan gülümseme bileşenleri; üst santral dişlerde insizal embraşür, kron boyutu ve orta hat diastemasıdır. Her görüntüde bir değişende modifikasyon yapılmıştır. Anket formu, cinsiyet ve diş hekimliği öğrencilerinin sınıf bilgisinin yer aldığı tanımlayıcı sorular içermektedir. Referans görüntü ve modifiye edilmiş 10 adet gülümseme ile birlikte toplam 11 adet görüntü kullanılmıştır. Her bir görüntü için ayrı, 0-10 değerleri arasında bir skala, formlara eklenmiş ve gönüllü katılımcılardan estetik açıdan değerlendirme yapmaları istenmiştir. İnternet ortamında hazırlanan ankete 232 meslek dışı birey, 175 preklinik öğrencisi ve 183 klinik öğrencisi katılmıştır. Görüntülerin estetik algısı skorlarının karşılaştırılmasında \"bağımsız t-testi\" ve \"tek yönlü varyans analizi\" yapılmıştır. Farklı grupları belirlemede \"Duncan testi\" kullanılmıştır.Bulgular:Orta hat diasteması 3 mm bulunan görüntü hem preklinik hem de klinik öğrenci grubu tarafından en düşük skoru alan görüntüdür (p<0,05). Yalnızca 2 mm santral boyu kısaltma yapılan görüntüde, preklinik öğrencileri ile klinik öğrencilerinin estetik algısı açısından anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır (p<0,05). Görüntüler arası yapılan karşılaştırma sonuçlarında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar gözlenmiştir (p<0,05).Sonuç:Çalışmada 2 mm santral boyu kısaltma yapılan görüntü dışındaki tüm görüntülerde preklinik öğrenciler ve klinik öğrencilerin görüntülere verdiği estetik skorlar benzerdir.