Person:
UĞURLU, ÜMIT

Loading...
Profile Picture
Status
Organizational Units
Job Title
First Name
ÜMIT
Last Name
UĞURLU
Name
Email Address
Birth Date

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • PublicationMetadata only
    Evaluation of Graduate Student And Supervisor Satisfaction at Bezmialem Vakıf University Institute Of Health Sciences
    (2023-05-13) Temel B.; Özçelik S.; Uğurlu Ü.; TEMEL, BİNNUR; ÖZÇELİK, SEMRA; UĞURLU, ÜMIT
  • PublicationMetadata only
    Ergoterapide Bilimsel Veri Tabanlarının Kullanımı
    (Nobel Akademik Yayıncılık, 2023-05-01) Uğurlu Ü.; UĞURLU, ÜMIT
  • PublicationMetadata only
    İşitme Engelli Ebeveyni Olan Bireylerin Çocukluk Dönemlerindeki Aile İçi Etkileşimlerinin İncelenmesi
    (2023-11-15) Özkan Ş.; Sarışahin S.; Baysal Yiğit A.; Uğurlu Ü.; SARIŞAHİN, SÜMEYYE; UĞURLU, ÜMIT
    AMAÇ:İşitme engelli ebeveynler tarafındanyetiştirilen ve işiten birey için İngilizce anlamıyla \" Children of Deaf Adults’’sözcüklerinin kısaltması olan CODAterimi kullanılmaktadır.İşitme engelli ebeveynlerin, çocuklarıyla doğdukları andan itibaren iletişim ve etkileşimleri çocuklarının gelişimleri için çok önemlidir. Aile bireyleri arasındaki sınırlı ve yetersiz iletişim, ebeveyn-çocuk ilişkisinde uyumsuzluğa yol açabilir. Doğdukları andan itibaren kendilerini bu dünyanın içinde bulan CODA’ların aktivite-rol dengeleri de etkilenebilmektedir. Bireylerin çocukluk dönemindeki tutum ve davranışlarının şekillenmesi; çocuğun içinde bulunduğu aile ortamı, aile içindeki iletişim ve etkileşim, aile ile arasında kurduğu bağ bireyin çocukluk döneminde edinmesi gereken becerileri deneyimlemesi için çok önemlidir. Bu bilgiler ışığında çalışmamızın amacı, anne ve babası işitme engelli olan bireylerin çocukluk dönemlerindeki aile içi etkileşimlerinin incelenmesidir.YÖNTEM: Çalışmamıza 18 yaşından büyük , anne ve babası işitme engelli olan (CODA’lar) bireyler dahil edilmiştir. Bu araştırma nitel araştırma desenlerinden birisi olan fenomenoloji deseni çerçevesinde tasarlanmıştır.Nitel görüşmeçevrimiçi olacak şekilde zoom uygulaması üzerinden gerçekleştirilmiştir. Yapılan görüntülü görüşmede bireylerden sesli onam alındıktan sonra bireylerin demografik bilgileri kaydedilmiştir, ardından araştırma ekibi tarafından güncel literatür taranarak nitel görüşme yöntemlerine uygun şekilde oluşturulan sorular katılımcılara yönlendirilmiştir ve bireylerin yanıtları kaydedilmiştir. Kaydedilen görüşmeler daha sonraincelenerek bilgisayar ortamında Word belgesi haline getirilmiş ve nitel araştırma tekniklerden içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Katılımcıların her bir soruya verdiği cevaplar benzerlikleri bakımından gruplandırılarak yorumlanıp, kod ve katogorilere ayrılmıştır.BULGULAR: Çalışmamıza yaşları 19 ile 40 arasında değişen 22 kişi katılmıştır. Nitel analiz sonucunda 29 kod ve CODA’ların rolleri, Codaların İletişim Süreçleri, Oyun Becerileri, Okul Süreçleri, Aile içerisinde sorumluluk alma, yaşanan yoksunluk durumları, coda aileler olmak üzere 7 kategori elde edilerek yorumlanmıştır.SONUÇ: CODA\"lar ebeveynlerinin işitme engelli olmasından kaynaklı erkenyaşta sorumluluk alıp birçok rol üstlenmektedirler.CODA’lara çocukluk dönemi oyun süreçleri, okul dönemi becerileri ve aktivite dengeleri, işitme engelli ebeveyne sahip olmanın getirdiği duygusal sonuçlar ve rol dengelerinin sağlanması gibi konularda rehabilitasyon profesyonelleri tarafından destek verilmelidir.ANAHTAR KELİMELER: CODA, aile, etkileşim.
  • PublicationMetadata only
    Evsiz Bir Bireyin Ergoterapi Perspektifiyle İncelenmesi
    (2024-03-09) Sarışahin S.; Uğurlu Ü.; SARIŞAHİN, SÜMEYYE; UĞURLU, ÜMIT